02144956871 pte.agent@gmail.com

ترابردپذیری شماره تلفن همراه

پردیس تجارت الکترونیک اخبار رایتل ترابردپذیری شماره تلفن همراه
ترابرد

اخبار رایتل

ترابردپذیری شماره تلفن همراه

ارسال شده توسط پردیس

ترابردپذیری شماره تلفن همراه

(Mobile Number Portability)
ترابردپذیری شماره تلفن همراه (MNP)، قابلیتی است که به مشترکین تلفن همراه در کشور امکان تغییر اپراتور تلفن همراه خود بدون نیاز به تغییر شماره تلفن همراه را می دهد. بیش از ۸۰ کشور قبل از ایران این امکان را برای مشترکین تلفن همراه فراهم نموده اند.
شما مشترکین عزیز از این پس، می توانید بدون نگرانی از دست دادن شماره تلفن همراه خود، اپراتور دارای کیفیت خدمات بهتر و مناسبتر را انتخاب کنید.
کافی است برای تغییر اپراتور خود به رایتل با حفظ شماره، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. درخواست ترابرد به رایتل به صورت الکترونیکی و یا حضوری(تکمیل فرم درخواست ترابرد)
  2. تحویل سیم کارت جدید مرسوله از طریق پست توسط مشترک متقاضی (برای مشترکینی که از وبسایت رایتل پیش ثبت نام کرده اند) و یا دریافت حضوری سیم کارت (برای مشترکینی که به صورت حضوری در فروشگاههای رایتل پیش ثبت نام ترابرد را انجام داده اند.)
  3. تکمیل قسمت دریافت سیم کارت در وبسایت رایتل و یا ارسال پیامک با محتوای عدد ۱ به شماره ۰۹۲۰۴۰۰۰۰۰۰ از طریق سیم کارت غیر رایتلی خود* (که تا پیش از پایان فرآیند ترابرد فعال است.)
    *این مرحله مختص مشترکینی است که برای ترابرد از طریق وبسایت اقدام نموده اند.
  4. پاسخ به پیامک تایید ترابردپذیری ظرف مدت تعیین شده
  5. دریافت شناسه ترابرد، درصورت احراز شرایط لازم برای ترابرد
  6. پرداخت صورتحساب بروز، توسط مشترکین دایمی در مدت تعیین شده
  7. پاسخ به پیامک تایید فعالسازی شبکه رایتل
  8. پایان فرآیند ترابردپذیری و آغاز بهره مندی مشترک از خدمات اپراتور رایتل

توجه:
پس از درخواست ترابرد، در مراحل مختلف ممکن است بنا به دلایلی درخواست مشترک رد شود، که این دلایل به استحضار مشترک جهت رفع آنها و اقدام مجدد خواهد رسید.
تکمیل فرم درخواست ترابرد، پس از آگاهی شما مشترک عزیز از ضوابط و شرایط ترابردپذیری و اعلام موافقت با آنها، امکان پذیر خواهد بود.

“جهت دریافت سیم کارت در درب منزل، حضور شخص متقاضی و همراه داشتن اصل کارت ملی و تحویل یک نسخه تصویر روی آن الزامی است.”

 

قوانین ترابرد به رایتل

 

  • برای ترابرد به شبکه رایتل در هیچ یک از مراحل، از مشترک هزینه ای دریافت نمی شود.(ترابرد به رایتل رایگان خواهد بود.)
  • پس از تکمیل فرم درخواست ترابرد، پیامکی از رایتل به شما مبنی بر زمان و نحوه دریافت سیم کارت جدید به شما داده می شود.

 

قوانین کلی ترابرد 

معرفی
ترابرد یا انتقال شماره تلفن همراه، قابلیتی است که به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند با یک شماره واحد از‌ اپراتورهای مختلف تلفن همراه استفاده کنند.به‌عبارت‌دیگر در صورت وجود این خدمت، کاربران می توانند اپراتور خود را بدون تغییر دادن شماره تلفن همراه تغییر دهند. در این صورت کاربر قابلیت استفاده از تمامی خدمات ارائه شده در اپراتور پذیرا را دارد و همچنین تعرفه پرداختی اپراتور پذیرا برای کاربر اعمال می شود. وجود خدمت ترابرد در اپراتورهای تلفن همراه، رقابت در میان اپراتورها را افزایش داده و درنتیجه بهبود کیفیت خدمات ارائه‌شده با هزینه های کمتر را منجر می شود.
اپراتور پایه: اپراتوری که مشترک جهت دریافت خدمات تلفن همراه برای بار اول، در آن ثبت نام کرده، اسناد و مدارک مورد نیاز برای احراز هویت و ثبت نام را به اپراتور مذکور تحویل داده، و سند اشتراک دریافت کرده است.
اپراتور پذیرا (مقصد، جدید): اپراتوری که مشترک یک اپراتور، قصد استفاده ازخدمات آنرا بدون تغییر شماره خود دارد.
اپراتور فرستنده(مبدا، فعلی): اپراتوری که مشترک در هنگام درخواست ترابرد شماره، ازخدمات وی استفاده می کند و قصد دارد بدون تغییر شماره خود،ازخدمات اپراتور دیگری استفاده کند.
شناسه ترابرد: شماره اختصاص داده‌شده به هر مشترک در هنگام یک ترابرد که برای سهولت شناسایی و پیگیری فرآیند ترابرد است.

آنچه باید پیش از ترابرد دانست

  1. انجام فرآیند ترابرد تنها در ساعات اداری سیستم ترابردپذیری شماره تلفن همراه یعنی شنبه تا چهارشنبه ساعات ۸ صبح الی۵ بعدازظهر و پنج شنبه ها ساعات ۸ صبح الی ۳ بعدازظهر (بجز تعطیلات رسمی) امکان پذیر است. البته مشترک می تواند درخواست خود را در ساعات و روزهای غیر اداری و ایام تعطیل نیز در پورتال اپراتور پذیرا ثبت نماید.
  2. درخواست ترابرد به دوصورت الکترونیکی یا حضوری (با تکمیل فرم درخواست ترابرد) قابل انجام است.
  3. هر مشترک برای هر شماره تلفن همراه، صرفآ دو بار در سال امکان ترابرد دارد (البته بازگشت به اپراتور پایه، ترابرد محسوب نمی شود).
  4. امکان اولین ترابرد صرفا پس از گذشت ۳ ماه از زمان فعالسازی سیم کارت در اپراتور پایه وجود دارد، اما برای ترابردهای بعدی هیچ محدودیت زمانی وجود نخواهد داشت.
  5. از آنجایی که هر مشترک در هر اپراتور نهایتا می تواند ۱۰ شماره تلفن همراه فعال یا به عبارتی ۱۰ سیم کارت (اعم از اعتباری و دائمی) را در اختیار داشته باشد، لذا در صورت حضور یک مشترک حقیقی با مالکیت ۱۰ شماره فعال در اپراتور پذیرا، امکان ترابرد شماره وی به اپراتور پذیرا وجود نخواهد داشت.
  6. ترابرد شماره مشترکین دائمی منوط به تسویه صورتحساب اولیه صادر شده از سوی اپراتور فرستنده است. مشترک دائمی باید به محض دریافت پیامک صورتحساب اولیه از اپراتور فرستنده، ظرف مدت زمان یک روز کاری نسبت به پرداخت مبلغ تعیین شده در صورتحساب اقدام کند. عدم تسویه صورتحساب اولیه توسط مشترک ظرف یک روز سبب عدم تایید درخواست ترابرد از سوی اپراتور فرستنده می گردد.
  7. امکان غیر فعال شدن شماره مشترکین دائمی که نسبت به تسویه حساب نهایی با اپراتور فرستنده اقدام نکنند، از سوی اپراتور پذیرا وجود دارد.
  8. شماره مشترک اعتباری پس از ترابرد، کماکان به صورت اعتباری و شماره مشترک دائمی پس از ترابرد شماره، به صورت دائمی در اپراتور پذیرا باقی خواهد ماند (ترابرد به صورت نظیر به نظیر امکان پذیر است).
  9. پس از ترابرد شماره اعتباری، اعتبار مشترک در اپراتور فرستنده صفر خواهد شد، لذا مشترک بایستی ملاحظات لازم را تا قبل از نهایی شدن درخواست ترابرد به عمل آورد.
  10. پس از مهاجرت به شبکه اپراتور پذیرا، تمامی خدمات و بسته های قبلی دریافتی مشترکین دائمی و اعتباری در اپراتور فرستنده (اعم از اینترنتی، پیامکی و غیره)، بجز پیامک های بانکی و پیامک های خدمات دولتی، قطع می شود. همچنین مشترک از تمامی خدمات اپراتور پذیرا بهره مند خواهد شد.
  11. پس از ترابرد، کلیه تعرفه های مکالمه (اعم از تماس صوتی و پیامکی) مشترک بر اساس تعرفه های اپراتور مقصد محاسبه خواهد شد.
  12. درخواست ترابرد از سوی مشترکین حقوقی الزامآ باید از سوی صاحبان امضای مجاز و یا نمایندگان معرفی شده به صورت کتبی از سوی صاحبان امضا اعلام گردد.

آنچه باید درحین ترابرد دانست

    1. در صورت درخواست ترابرد شماره توسط مشترکین حقوقی به صورت الکترونیکی، پیامکی از طریق اپراتور پذیرا به مشترک اطلاع می دهدکه با مراجعه حضوری به یکی از دفاتر اپراتور پذیرا نسبت به ثبت درخواست ترابرد به صورت حضوری اقدام کند. عدم مراجعه مشترک برای ثبت درخواست به صورت حضوری به معنای انصراف از درخواست ترابرد خواهد بود.

آنچه باید در حین ترابرد دانست

    1. مشترک پس از تکمیل فرم درخواست ترابرد و تایید شرایط اعلام شده، در انتظار دریافت پیامک تایید درخواست ترابرد می ماند، لذا با دریافت پیامک مربوطه باید نسبت به ارسال عدد ۱ حداکثر ظرف ۲۴ ساعت اقدام کند و عدم اقدام مشترک ظرف این مدت زمان به معنای انصراف وی از درخواست ترابرد شماره است.
    2. ارسال پیامک تایید و یا عدم تایید توسط مشترک رایگان می باشد.
    3. پس از ارسال درخواست ترابرد، ممکن است بنا به دلایلی در مراحل مختلف درخواست مشترک رد شود که این دلایل جهت رفع و اقدام مجدد، از طریق پورتال اپراتور پذیرا، دفتر خدمات مشترکین و یا مراکز تماس اپراتور به اطلاع مشترک خواهد رسید.
    4. پس از تایید درخواست ترابرد مشترک توسط اپراتور فرستنده، اپراتور پذیرا بایستی سیم کارت جدید را پیش از غیرفعالسازی سیم کارت قدیمی توسط اپراتور فرستنده، به مشترک تحویل دهد.
    5. پس از تاییدیه پیامک و دریافت شناسه تخصیص یافته ترابرد توسط مشترک، زمان فعال سازی حداکثر تا ۳ روز برای سیم کارت های اعتباری و حداکثر ۵ روز برای سیم کارت های دائمی به طول خواهد انجامید. در صورتی که تا این زمان سیم کارت جدید با همان شماره قبلی فعال نشده باشد، مشترک بایستی با مرکز پشتیبانی اپراتور پذیرا تماس بگیرد.
    6. در طی زمان فرآیند و در هر لحظه مشترک می تواند با ارائه کد رهگیری خود، از طریق پورتال اپراتور پذیرا، دفاتر خدمات مشترکین و یا مراکز تماس آن اپراتور نسبت به اطلاع از وضعیت (مرحله ای که ترابرد در آن قرار دارد) ترابرد شماره خود اقدام نماید.
    7. امکان انصراف از درخواست ترابرد، تا پیش از اعلام آمادگی اپراتور پذیرا برای فعال سازی (Execution) در پورتال اپراتور پذیرا و با استفاده از کد رهگیری (شناسه ترابرد) وجود دارد. جهت اعلام انصراف، به پورتال اپراتور مربوطه یا دفتر خدمات آن اپراتور مراجعه نمایید.
    8. هرگونه تماس مشترکین دائمی در دوره بررسی درخواست ترابرد، به اضافه هزینه های مربوط به خدمات دیگر (بسته های تخفیف و غیره) در صورتحساب نهایی لحاظ می شود. این صورت حساب ظرف ۱ الی ۲ ماه پس از ترابرد به مشترک ارسال می شود و مشترک ملزم به پرداخت آن است. در غیر اینصورت اپراتور پذیرا برابر مصوبات کمیسیون (مشترکین پس پرداخت بدهکار) در خصوص نحوه بهره برداری مشترک از خدمات همراه، اقدام خواهد نمود.
    9. از مدت زمان حداکثر ۲ روز و ۲۰ دقیقه پایانی انجام فرآیند ترابرد، تا فعالسازی سیم کارت مشترک در شبکه اپراتور جدید، رومینگ بین الملل و تماس خارج از کشور، برای سیم کارت قبلی مشترکین دائمی مسدود خواهد شد.

 

آنچه باید پس از ترابرد دانست

  1. مشترک بایستی برای تغییر مالکیت شماره ترابرد شده، به اپراتور پایه برگردد.
  2. در صورتی که مشترک به هر دلیلی، به مدت ۶ ماه در شبکه اپراتور پذیرا غیرفعال باشد، اپراتور پایه حق عملیات بازیابی شماره (واگذاری مجدد شماره) را خواهد داشت.

 

پردیس تجارت الکترونیک

ترابردپذیری

 

برچسب ,

نوشته شده توسط پردیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − پنج =

Download it free from the WordPress Repository

Join Now